9 nov 2014

de neceseres de viaxe e espigas de millo




    

    

    

Os veciños apañan o millo. Dende o taller escoito as máquinas que cortan o millo trasxénico que dende fai uns anos medra en Galicia cada verán en extensións de terra cada vez máis grandes. Miro pola ventana e vexo caer o gran no remolque coma auga na fervenza. Pónme triste acordarme de cando nena, cando apañabamos caña a caña o millo do país que medraba desigual, aquel ulido, e polas noites esfollabamos as espigas e os nenos xogabamos a atopar as espigas reinas, aquelas tan escasas que en vez de amarelas eran vermellas. Descoñezo se o millo transxénico ten espigas reinas, descoñezo se alguén xogará a atopalas.
Apago a radio, o traqueteo das máquinas das leiras darredor acompaña o repicar da máquina de coser mentres fago estes neceseres de viaxe para home e para muller. Os neceseres van collendo forma e póñome contenta porque me alegra o resultado.
O de muller, con ule de flores no exterior e tea de algodón a cadros no interior. O de home, con tea de algodón a raias no exteiror e no interior. Ámbolos dous con varios bolsillos nos que gardar os envases pequeniños e espacio para as cousas máis grandes coma o peine ou o cepillo de dentes.
Pronto terei mais modelos en previsión das feiras do nadal, xa vos irei ensinando... Espero que vos parezan bonitos e útiles e vos fagan máis alegre a maleta da viaxe, coma a espiga vermella alegra o cesto de espigas marelas. 
                      *******
Los vecinos recogen el maíz. Desde el taller escucho las máquinas que cortan el maíz transgénico que desde hace unos años crece en Galicia cada verano en extensiones de tierra cada más grandes. Miro por la ventana y veo caer el grano en el remolque como agua en cascada. Me pone triste el recuerdo de cuando era niña y recogíamos caña a caña el maíz que crecía desigual, y el olor, y por la noche deshojábamos las espigas y los niños jugábamos a encontrar las espigas reinas, aquellas, muy escasas que en vez de amarilas eran rojas. Desconozco si el maíz transgénico tiene espigas reinas, desconozco si alguien jugará a encontrarlas. 
Apago la radio, el traqueteo de las máquinas de los campos de alrededor acompaña el repicar de la máquina de coser mientras hago estos neceseres de viaje para chico y chica. Los neceseres van saliendo y me pongo muy contenta porque me alegra mucho el resultado.
El de chica, con ule de flores en el exterior y tela a cuadros de algodón en el interior. El de chico, con tela de algodón a rayas en exterior e interior. Ambos con varios bolsillos en los que guardar los envases pequeñitos y espacio para los grandes como el peine o el cepillo de dientes.
Pronto tendré más modelos en previsión de las navidades que se acercan, ya os iré enseñando... Espero que os parezcan bonitos y útiles, y hagan más alegre la maleta de viaje , como la espiga roja  alegra el cesto de espigas amarilas.


                   









No hay comentarios:

Publicar un comentario